سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صوت و قرائت قرآن کریم
صوت و لحن قرآن کریم

سلام و درود این مصاحبه رو مجله همشهری آیه قرار داده که به خاطر طولانی بودن در چندین قسمت قرارش می دیم . . . 

جهت خواندن قسمت اول مصاحبه به ادامه مطلب بروید ...

اینم از قسمت اول مصاحبه ...


 اشاره 

فعالان قرآنی کشور درباره حامد شاکرنژاد دو موضع کاملاً متفاوت دارند؛ گروهی مخالف سرسخت او هستند وعده‏ای موافق سینه چاک. کمتر کسی پیدا می‏شود که درباره شیوه قرائت این جوان خراسانی بی‏تفاوت باشد. اصلاً دیگر نمی‏توان درباره او بی‏تفاوت بود چرا که مدت‏هاست نام شاکرنژاد به عنوان یک قاری برجسته ایرانی مطرح شده وحتی بعضی قرائت‏هایش در خارج کشور هم سرو صدای زیادی به پا کرده است. او با همه قاریان جوان فرق دارد؛ از رنگ و لحن صدایش گرفته تا حرکت‏های دست و صورتش هنگام قرائت و حتی شالی که روی دوش می‏اندازد  .

باید بپذیریم که او بسیار جسورانه قرائت می‏کند و از اینکه مخالفان درباره‏اش اظهارنظر کنند. باکی ندارد. شاکرنژاد 26 ساله، به تازگی در رشته مدیریت بازرگانی فارغ‏التحصیل شده، اتفاقا مساله سربازی‏اش هم حل شده و حالا می‏خواهد با خیال آسوده فعالیت‏های قرآنی‏اش را پررنگ‏تر کند؛ البته می‏داند که راه دشواری در پیش دارد.

مجله وزین "آیه" (ضمیمه قرآنی همشهری جوان)که در مدت عمر کوتاه فعالیت خود، انصافا تحولی شایسته در فضای جامعه قرانی ایجاد کرده، درهشتمین شماره خود، گفتگویی جذاب و صمیمی با این جوان برومند مشهدی، انجام داده که به دلیل طولانی بودن آن، ان شاء الله در دو نوبت تقدیم حضورتان خواهد شد.

- آقای شاکرنژاد، بین فعالان قرآنی کشور معروف شده که شما متفاوت قرائت می‏کنید. موافقید برای آغاز از همین «تفاوت» بگویید؟

من از همان روزهایی که با قرائت قرآن آشنا شدم، یک نکته را به هیچ‏وجه پسندیده نمی‏دانستم؛ اینکه قاریان ایرانی فقط مصری‏ها را به عنوان قاریان صاحب سبک الگو قرار می‏دهند. این مساله ضعف بزرگی برای جامعه قرآنی کشور ما بوده و هست؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم سبک جدیدی را ارائه دهم که با سبک‏های رایج متفاوت باشد.

- اما خیلی‏ها معتقدند که شما بسیار شبیه استاد شحات می‏خوانید و سبک تازه‏ای ارائه نداده‏اید؛ حتی پسر شحات یک بار گفته بود که شما شبیه‏ترین قرائت به پدرش را دارید.

بله، در یک گفت‏و‏گوی تلویزیونی، پسر استاد شحات گفت که من شبیه‏ترین قرائت را به ایشان دارم و من هم حرفی نزدم. دلیلش این بود که پدر ایشان تازه فوت کرده بود و ادب و احترام حکم می‏کرد که من سخنی در نفی این موضوع نگویم اما حقیقت چیز دیگری است؛ هیچ شباهتی بین الحان قرائت من و استاد شحات‏انور وجود ندارد؛ بحث سبک و لحن است نه صوت. شاید رنگ صدای من با صوت استاد شحات یکی باشد اما مهم تفاوت الحان است که اگر کمی دقت کنید، کاملاً این تفاوت آشکار است. صوت هم که خدادادی است و ممکن است صدای چندین نفر شبیه هم باشد. اتفاقا یک روز استاد شحات خودشان به من گفتند که صدای توحتی از صدای پسرانم هم بیشتر به من شباهت دارد.

- پس شما به طور کلی با تقلید در حوزه قرائت مشکل دارید؟

تقلید فقط برای شروع خوب است. واقعا تا کی می‏توانیم تقلید کنیم؟ من نگران آینده‏ام. همه قاریان مصری که الان صاحب سبکی شده‏اند، زمانی مقلد بودند اما کم‏کم به جایی رسیدند که سبک جدیدی داشته باشند. من هم زمانی مقلد بودم. شاید 400 تلاوت مصطفی اسماعیل را تقلید کرده‏ باشم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم که باید سبکی مختص به خودم داشته باشم.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 4:16 عصر ] [ محمد رضا ] [ نظر ]

سلام و درود 

یکی از برنامه هایی که برای شما آماده کردم بسته تصاویر استاد حاج حامد شاکر نژاد هستش که فعلا سری اولش رو براتون آماده کردم انشاء الله تا بعدا ببینیم خدا چی می خواد . . . 

 دانلود تصاویر 

 


[ شنبه 91/7/22 ] [ 3:27 عصر ] [ محمد رضا ] [ نظر ]

چند وقت پیش مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار شد و در آن استاد تلاوت بسیار زیبایی رو انجام دادند که مورد تعجب عده ی زیادی شد ... 

مشاهده تلاوت : http://www.rasekhoon.net/song/show-116642.aspx 

دانلود تلاوت ( صوتی ) : http://media.rasekhoon.net/003/15/hamid_shakernejad/15_Hamed_Shakernejad_13910401_(www.rasekhoon.net).mp3 


[ دوشنبه 91/7/17 ] [ 8:0 عصر ] [ محمد رضا ] [ نظر ]

سلام و درود بر شما خوانندگان این وبلاگ . . . 

تو این پست می خواستم وبسایت استاد شاکر نژاد رو خدمتتون معرفی کنم .... 

www.shakernejad.com

  وب سایت شخصی استاد حاج حامد شاکر نژاد 


[ دوشنبه 91/7/17 ] [ 5:11 عصر ] [ محمد رضا ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

من محمد رضا عظیمی فر هستم ... داستان می نویسم و قرائت قرآن به خصوص استاد حامد شاکر نژاد رو بسیار دوست دارم ...
موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 69590